Kiedy piękne i bogate w różne doświadczenia wakacje powoli dobiegały końca i powrót do seminarium zbliżał się wielki krokami, my, alumni z WSDTS w Lądzie, wyruszyliśmy w podróż, aby nieco odetchnąć, nabrać sił i nacieszyć się wolnym czasem.

Dzięki gościnności współbraci z Rumi, u których mieszkaliśmy, mogliśmy szczególnie spędzić ten czas pod opieką Maryi Wspomożycielki Wiernych, której sanktuarium znajdował się przy tym dziele. Podczas tych dni zwiedziliśmy Muzeum Emigracji w Gdyni, w którym poznaliśmy historię emigracji narodu polskiego oraz cmentarz w Piaśnicy, gdzie w czasach II wojny światowej przeprowadzane były przez okupantów niemieckich zbiorowe egzekucje kaszubskich i polskich patriotów. Nawiedziliśmy wiele kościołów, m.in. bazylikę archikatedralną w Oliwie, kościół Wniebowzięcia NMP w Toruniu, Bazylikę Mariacką w Gdańsku. Mieliśmy również okazję poznać Salezjańskie Centrum Wychowania Młodzieży Wspólnoty Zwiastowania NMP w Kniewie i odwiedzić monastyr Sióstr Betlejemitek w Grabowcu.

Wyjazd nad morze bez zobaczenia morza nie był możliwy. Pogoda dopisała, więc kąpiel w morzu była zaliczona!

Dzięki temu wyjazdowi mogliśmy dobrze spędzić wspólny czas, zyskać niezbędne siły na nowy rok akademicko-formacyjny i ze spokojem, 8 września, ponowić profesję zakonną już w naszym lądzkim seminarium! Jesteśmy wdzięczni Bogu i Maryi za ten rok bycia Salezjanami Księdza Bosko!