I stało się! Rokrocznym zwyczajem kurs II udał się na swoje wakacje wspólnotowe. W tym roku odbywały się one w dniach 8 – 14 września w Gdańsku – Sobieszewie.

W sobotę 8 września zmobilizowaliśmy się, aby wstać wczesnym rankiem, by już o godzinie 5:30 opuścić nasz lądzki klasztor. Ponieważ do Gdańska udaliśmy się publicznym środkiem transportu (czytaj: pociągiem), mieliśmy wspaniałą okazję do zawierania nowych znajomości i krzewienia charyzmatu salezjańskiego wśród innych towarzyszy podróży. Do Ośrodka Formacyjnego – Dom św. Józefa przybyliśmy około godziny 13:00 i zaraz po rozlokowaniu udaliśmy się na znakomity obiad. Z tej racji, iż do plaży mieliśmy jedynie 300 metrów, spędziliśmy tam popołudniową rekreację grając w piłkę, biegając i kąpiąc się. Wieczorem spotkaliśmy się przy stole eucharystycznym w kaplicy ośrodka, by powierzyć Bogu czas naszego wyjazdu, natomiast o zachodzie słońca zorganizowaliśmy ognisko.

Każdy następny dzień rozpoczynaliśmy wspólną modlitwą i posiłkiem. Dla niektórych był to pierwszy wyjazd na pomorze dlatego kupiwszy bilet komunikacji miejskiej mogliśmy bez ograniczeń podróżować po całym Trójmieście. Znaleźliśmy czas, by zobaczyć Gdańską Starówkę, stadion piłkarski, podziwiać panoramę miasta z wieży kościoła Mariackiego, spacerować wieczorem po molo w Sopocie. Wiele radości przyniosła nam wizyta w oliwskim zoo, gdzie szukaliśmy podobieństw pomiędzy człowiekiem a małpą. Odwiedziliśmy też miejsca historyczne jak Stocznia Gdańska czy Westerplatte, na które popłynęliśmy statkiem „Czarna Perła”.

Mimo wakacji nie zapomnieliśmy o Bogu i naszych zakonnych obowiązkach. Każdego dnia spotykaliśmy się na Liturgii Godzin, by wielbić Pana psalmami, a podczas Eucharystii opiekun naszego kursu – ks. Radek głosił kazania o charakterze formacyjnym. Nie zabrakło również czasu na wspólnotowy różaniec czy indywidualne spotkanie z Bogiem podczas adoracji Najświętszego Sakramentu.

Wyjeżdżając z domu otrzymaliśmy również kilka zdań do wykonania. Miały one przyczynić się do pogłębienia więzi braterskich i jeszcze lepszego funkcjonowania naszej wspólnoty, dlatego kilkanaście godzin poświęciliśmy na szczere, głębokie rozmowy. Wykonaliśmy także kilka ćwiczeń integracyjnych i warsztatowych.

Pełni wrażeń i bogatsi o nowe doświadczenia powróciliśmy do domu w piątek 14 września.  Za czas jaki wspólnie przeżyliśmy dziękujemy Panu Bogu, ks. Radkowi, ks. Dyrektorowi i sobie nawzajem.